جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۵۴:۰۹

آیا کشتیرانی فرانسه با آلمان ادغام میشود؟

باشگاه خبری فراساحل: هفته گذشته همزمان با ادغام شرکت کانتینری OOIL با کاسکو انتظار می‌رفت، دیگر دوره ادغام در حمل و نقل کانتینری به پایان رسیده باشد، اما خبر منتشر شده جدید حاکی از احتمال ادغام شرکت کشتیرانی فرانسه با هاپاگ لوید آلمان است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از رویترز، احتمال ادغام دو شرکت کشتیرانی بزرگ و فعال در زمینه حمل و نقل کانتینری موسوم به شرکت CMA CGM فرانسه و هاپاگ لوید آلمان به شکل ادغام سهام در برابر سهام وجود دارد که موج ممتدی را در صنعت کشتیرانی به راه انداخته است. در همین راستا سخنگوی شرکت هاپاگ لوید آلمان گفت: شایعاتی در خصوص ادغام کامل بخش‌های دو شرکت وجود دارد که حقیقت ندارند و تنها سهام دو شرکت ادغام خواهند شد.

این گزارش ضمن اشاره به ایده حاضر در صنعت کشتیرانی که به موجب آن کشتیرانی فرانسه تصمیم دارد با هاپاگ لوید ادغام شود و احتمال آن دور از ذهن نیست، افزود: شرکت کشتیرانی فرانسه اعتقاد بالایی به همکاری به شکل ادغام با شرکت‌های دیگر دارد که می‌توان به وضوح مصداق آن را هنگام اکتساب خط کشتیرانی NOL ژاپن در سال ۲۰۱۷ و خط کوچک حمل و نقل کانتینری فنلاند مشاهده کرد. افزون بر آن، منابع صنایع نشان می‌دهد که طی سال‌های گذشته شرکت فرانسوی تمایل بسیاری برای ادغام و اکتساب با شرکت‌های دیگر به ویژه در بخش حمل و نقل کانتینری دارد. بدین ترتیب و با توجه به سرعت ادغام در بازار کشتیرانی، شرکت CMA CGM به محض تکمیل اکتساب OOIL از سوی کشتیرانی کاسکو چین از رده سوم برترین‌های حمل و نقل کانتینری به رده چهارم منتقل می‌شود.

آلفالاینر با توجه به رتبه بندی برترین‌های حمل و نقل کانتینری در این باره نوشت: شرکت کشتیرانی هاپاگ لوید در رده پنجم قرار دارد و توانسته است با دارایی ۴.۲۳ میلیون TEU در ناوگان خود و در دست داشتن سهم ۱۹ درصدی بازار، گزینه مناسبی برای انتخاب از سوی فرانسه باشد. اما هر دو شرکت در حال حاضر با شرکت‌های دیگر در حال معامله هستند، فرانسه با NOL و هاپاگ لوید با CSAV و کشتیرانی اتحادیه عرب. با این حال، نه تنها هر دو شرکت حرکات و اقدامات خود در مبادلات را هضم می‌کنند، بلکه توانایی مالی آن‌ها برای یک قرارداد بزرگ بسیار محدود است و بدین ترتیب باید معامله به صورت ادغام تمامی سهام باشد تا بتوان به نتیجه آن امیدوار بود.



  کد خبر : 5574
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :